Guru pendidikan khas | Guru biasa |
Bidang tugas Mengajar kanak-kank berkeperluan khas Mengikut masalah yang dihadapi oleh pelajar Kaedah pengajaran berlainan dengan pelajar normal Menggunakan terapi untuk membantu kanak-kanak khas Mengajar kanak-kanak menguruskan diri dan berdikari. Ciri kanak-kanak yang diajar Disleksia Autism Terencat akal. Down syndrome Palsi selebral Hyperactive Jumlah pelajar Jumlah pelajar di kelas terhad. Dalam lingkungan 3 hingga 5 orang Rancangan pengajaran Membuat rancangan pengajaran individu. | Bidang tugas Mengajar kanak-kanak normal Mengikut sukatan pelajaran yang diberikan Kaedah pengajaran memerlukan kaedah pengajaran yang mengikut tahap dan peringkat. Menggunakan kaedah seperti bahan bantu mengajar untuk sesi pNP Ciri kanak-kanak yang diajar Pelajar yang normal fikirannya dan mampu melakukan aktiviti rutin Jumlah pelajar Jumlah pelajar mengikut piawai yang telah ditetapkan antara 20 hingga 40 orang. Rancangan pengajaran Membuat rancangan pengajaran harian |
Thursday, 5 May 2011
Perbandingan Antara Guru Pendidikan Khas & Guru Biasa
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment